مقدمه..

 

عرفا معتقدند که کل عالم هستی بر اساس تدبیر الهی بنا شده عالم هستی به دو گونه تعبیر می شود عالم مادی و عالم معنوی. عالم مادی آن جهانی است که قابل دیدن و لمس کردن وبه عبارتی همین جهان هستی ماست وعالم معنوی عالمی است که انسان باگذرازعالم مادی به آن می رسدوآن بهشت جاودان است.

درعالم مادی جسم متاثراززمان ومکان حیاتی محدود دارد که در این حیات زمان تعین کننده اصلی میباشد ولی در عالم معنا روح انسان فراتر از زمان و مکان به حیات ادامه میدهد در عالم معنوی چگونه زیستن ولذتها وغمها و... به شکلی غیر ازآن چیزی است که ما اکنون درک میکنیم در عالم مادی درک ما از زندگی آن چیزیست که می بینیم و لمس میکنیم و باور داریم و همه اینها در محدوده زمان اتفاق میافتد زمان در عالم مادی به عمرتعبیر میشود عمر موهبتی است الهی ازجانب پروردگارکه به کل موجودات هستی و بخصوص انسان اعطاء شده ودر مقطعی این امانت به صاحبش باز گردانده میشود.

 

 معیار و مبنای ورود به عالم معنا چگونه زیستن در عالم مادی است در بین مخلوقات الهی از انسان که به عنوان اشرف مخلوقات به تعبیر قرآن یاد می شود انسان جایگاه والایی در نزد پروردگاردارد واین مو جود طی سالیان دراز از خلقت بشر تا کنون توسط پروردگارو با واسطه پیامبران الهی هدایت شده است. هدایت انسان توسط پروردگار هدایت به سوی کمال انسانی بوده و کمال انسانی یعنی درجه ای از انسانیت که در آن جز قرب الهی چیز دیگری مشاهده نمیشود پروردگار انسان را خلق کرد تا او را به خود نزدیک کند وهمه ی ابزارقرب الهی را که همان درک وعقل و شعورو فطرت الهی است را در وجود انسان نهاد و انسان را در محور زمان قرار داد تا به واسطه آن به خدا برسد حال چقدر انسان از این موهبت الهی استفاده کرده و چقدر به قرب الهی رسیده بماند؟!....

بارالهی شرمسارم به نگاهت

شرمسارم به همه لطف و پناهت

شرمسارم که تو دادی همه نعمت همه آسایش و رحمت

شرمسارم به همه غفلت و غفلت..

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1398برچسب:, | 23:36 | نویسنده : مهدی فاضلی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.